Jeżeli określiłeś już precyzyjnie swoją docelową grupę odbiorców oraz cel strony, możesz powoli przystąpić do wstępnego przygotowania projektu graficznego. Wygląd witryny będzie miał ogromny wpływ na odbiór Twojej firmy przez potencjalnych użytkowników – pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz!
Możesz oczywiście zlecić projektowanie stron WWW, wykorzystując własne pomysły, kreatywność i poczucie estetyki, jednakże nieodzowna może okazać się dodatkowa pomoc grafika, firmy webmasterskiej bądź skorzystanie z usług agencji marketingowej. Pamiętaj, że w takim wypadku masz zazwyczaj do dyspozycji cały zespół projektowy, który na co dzień zajmuje się tworzeniem stron www i jest na bieżąco z najnowszymi trendami w swojej branży.
Bez względu na Twój wybór, bazuj na wybranej stronie dobrze rankingującej konkurencji i postaraj się zaprojektować coś lepszego – witrynę, która będzie zawierała zarówno podstawowe elementy, jak i cechy i funkcjonalności dodatkowe, wyróżniające ją na tle innych serwisów w sieci. Poza wyglądem strony to właśnie one mogą zadecydować o Twoim sukcesie w pozyskaniu nowych klientów.
Przemyśl, co Ciebie jako użytkownika zachęciłoby do skorzystania z usług właśnie Twojej witryny. Może to być blog firmowy, na którym publikowane byłyby systematycznie ciekawe artykuły branżowe, czy też czat online z doradcą.
Z drugiej strony - sprawdź też, czy przypadkiem nie zapomniałeś o jakiejś ważnej funkcjonalności, kluczowej dla Twojej branży! W przypadku sklepu online koniecznym np. będzie uruchomienie wewnętrznej wyszukiwarki produktów, a dla hotelu z pewnością będzie nim formularz rezerwacji noclegu.